PRAKTISK INFORMATION FÖR UTSTÄLLARE UNDER SFAM KONGRESSEN
Konferenslokal
Konferensen hålls på Münchenbryggeriet.
Adress: Torkel Knutssongatan 2, 118 25 Stockholm
Utställningen kommer att i Mässtorget och Mässhallen, onsdag 7 maj – fredag 9 maj. All fika och lunch under kongressen samt mingel på onsdagskvällen kommer att vara i utställningen.
Garderob finns på entréplan, en trappa ner från Mässhallen. Föreläsningarna hålls lokaler på plan 2, plan 3 och i Mässhallen.
Planskiss utställning
Planskiss med utställarförteckning skickas separat i början av april.
Tider
Uppbyggnad och registrering: onsdag 7 maj kl. 07.30-11.30 (observera att deltagarna kommer till utställningen för att äta lunch kl. 12.00)
Tider i utställningen:
Onsdag 7 maj kl. 12.00-20.00
Torsdag 8 maj kl. 8.00 -15.15
Fredag 9 maj kl. 8.00 – 10.30
Nedplockning: fredag 9 maj kl. 10.30 -17.00
Lunch for anmälda utställarrepresentanter serveras i utställningen 30 minuter innan ordinarie lunchtid och 15 minuter före ordinarie fikatid för deltagare. Se program https://www.sfamkongress.se/program/
Utställarplatserna
Varje utställarplats innehåller:
- Guldsponsorer: Två konferensbord (180×80 cm), 2 st stolar samt el/grendosa.
- Silversponsorer: Ett konferensbord (180×80 cm), 1 stol samt el/grendosa.
OBS: det är inte några byggda monterväggar. Det är trägolv i lokalen.
Vänligen notera att duk, vaser, godisskål etc. inte ingår så vi ber dig att själv ta med dig det du behöver. Du kan också ta med egen disk, rolluper eller pop-up-stand så länge det ryms inom er avtalade yta.
Om du önskar beställa övrigt material till din monter är du välkommen att göra så här. Deadline för beställning är 28 april kl. 13.00.
Torsdag 8 maj äger banketten rum i Mässhallen. Viktig information!
Det betyder att de utställare som är placerade i Mässhallen (se planskissen) kommer att behöva packa ihop sitt material för att sedan på fredag morgon 9 maj ställa i ordning sin plats igen.
Münchenbryggeriets personal kommer ställa ut rullvagnar, en per utställare, efter kaffepausen på onsdag em. Ni ombedes ställa allt er material på rullvagnen som sedan märks upp med ert företagsnamn, senast kl. 16.00. På fredag morgon kl. 7.00 står rullvagnen med ert material framför er plats igen. Eftersom programmet börjar kl. 8.30 behöver er plats vara förberedd till kl. 8.00.
Annons för programmet (gäller endast guldsponsorer)
Guldsponsorer har möjlighet att utforma en annons till det tryckta programmet. Om annons inte skickas in kommer företagets logotyp att läggas upp i programmet i stället. Annonsen skall vara utformad som en halv A5, liggande, och filformat .jpeg eller .png och mailas till congress.se@reedmackay.com senast måndag 7 april.
Tipspromenad
Alla utställare har möjlighet att skicka in en fråga till tipspromenaden i utställningen. Vi ber att ni senast måndag 7 april skickar in er fråga, tre svarsalternativ (1 X 2) och rätt svar till congress.se@reedmackay.com, om ni vill delta. Er fråga kommer tryckas ut och placeras på bordet i er monter till onsdag fm.
Förtäring
All servering och försäljning av mat, inklusive frukt och dryck handhas av Münchenbryggeriet. Utställare äger inte rätt att anlita annan leverantör eller själv ombesörja eller hantera livsmedel/drycker i lokalerna på Münchenbryggeriet. Undantaget är i papper eller plast inslaget reklamgodis som bjuds vid genomförandet. Enligt alkohollagen får alkohol inte tas in eller ut ur lokalen. All alkohol måste därför antingen beställas genom Münchenbryggeriet eller skickas i förväg till anläggningen genom en leverantör med alkoholtillstånd.
Godshantering
Allt gods som skickas till Münchenbryggeriet. För att lösa lagring och förvaring på ett säkert sätt tar Münchenbryggeriet emot gods tidigast den 5 maj. Münchenbryggeriet tar inte emot gods som är brandklassat.
Adress godsförsändelser:
Münchenbryggeriet Event & Konferens
SFAM Kongress 7–9 maj + ERT FÖRETAGSNAMN
Att: 070 566 23 00 – Vaktmästare
Söder Mälarstrand 53
118 25 Stockholm
Sverige
07365992057 – Erik Lindkvist
Godsmottagningen är öppen kl. 08.00-16.00
All in- och utlastning sker via Knutssongatan 2A/Duvogränd.
Stora försändelser
Leveranser av material som ej får plats på en varubur behöver synkas med Münchenbryggeriet, kontakta Erik på Erik.Lindkvist@m-b.se eller (+46) 073-599 20 57
Kontakt för godsmottagning
Vaktmästare: 070-566 23 00.
Tomemballage
Gångarna mellan och bakom montrarna får inte blockeras med avfall, utställningsgods eller tomemballage. Utställaren ansvarar själv för att transportera bort tomemballaget till informerad yta samt märka upp godset/emballaget.
Sophantering
Varje utställare är ansvarig för sin egen sophantering. Det finns container för sopor/avfall.
Retur av gods
Utställare ansvarar själva för retursändning/borttransport av allt sitt material/gods. Om du beställer hämtning av med bud ber vi att du packar ihop ditt material och tydligt märker kartonger/emballage med fraktsedlar. Placera materialet enligt instruktioner från Münchenbryggeriets personal. Vänligen notera att allt material måste vara upphämtat senast måndag 12 maj kl. 09.00.
Försäkring
Ni ansvarar själva för utställda föremål, dekorationer och övrigt material. Vi rekommenderar alla utställare att se över sin försäkring.
Parkering
För parkering i närheten av Münchenbryggeriet se här: https://www.aimopark.se/stader/stockholm/munchenbryggeriet/
Ladda ner en PDF med ovan praktisk information HÄR.
Kontaktinformation
Vid frågor om anmälan
Reed & Mackay
E-post: congress.se@reedmackay.com
Tel: 018-18 35 35 (Telefontid tis - tors kl. 9.00 - 12.00)

Datum
7-9 maj 2025
Kongresslokal
Münchenbryggeriet
Torkel Knutssongatan 2
118 25 Stockholm